پروپوزال یعنی چی

پروپوزال چیه

میشه توضیح بدید پروپوزال چیه؟
راهنمای کامل نوشتن پروپوزال را می‌توانید در ایران پیپر بیابید. پیشنهاد یک پیشنهاد است. پروپوزال با ارائه شواهد و مستندات، ایده ای را ارائه می دهد و توضیح می دهد که چرا یا چرا خوب یا بد نیست.
اگرچه این پیشنهاد به طور گسترده در مبادلات تجاری و اقتصادی اعمال می شود، اما دامنه استفاده گسترده تری دارد. دانش آموزان در سطح شخصی و همچنین دانشمندان از این پیشنهاد به صورت حرفه ای استفاده می کنند.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
قبل از نوشتن اولین جمله خود، بیشتر کار خود را انجام داده اید. قبل از نوشتن پروپوزال، موارد زیر را بررسی کنید:
1. مخاطبان خود را بشناسید

پروپوزال چیه

هدف پیشنهادها متقاعد کردن خواننده به این است که یک ایده خاص ارزش کاوش را دارد، یا برعکس، اینکه دنبال کردن ایده مورد نظر توصیه نمی شود. برای این منظور مهم است که طرف مقابل را بشناسید. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ یک صاحب کسب و کار احتمالاً بر مزایای مالی ایده پیشنهادی در پیشنهاد خود تأکید می کند. حمایت عمومی راه بهتری برای تحت تاثیر قرار دادن مقامات دولتی هنگام ارائه ایده است.
2. خودتان تحقیق کنید

پروپوزال چیه

با استناد به داده ها و شواهد دست دوم، متقاعد کردن دیگران دشوارتر و وقت گیرتر می شود. تحقیقات کارشناسان را بخوانید و با آنها صحبت کنید.
3. قبل از نوشتن

پروپوزال چیه

قبل از شروع نوشتن، مدتی را به ایده های طوفان فکری اختصاص دهید. هنگامی که چندین ایده خوب دارید، نحوه سازماندهی ایده های خود را انتخاب کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی

پروپوزال چیه

هرگز ایده خوبی نیست که به نسخه اول بسنده کنید. به یک دوست یا همکار مورد اعتماد فرصت دهید تا پیشنهاد شما را بخواند و نظرات خود را ارائه دهد. اگر می توانید این نظرات را برای نسخه دوم نیز اعمال کنید.
یک پیشنهاد شامل چه چیزی است
بسته به پیشنهاد شما، بخش های اصلی ممکن است حذف یا اضافه شوند. مگر اینکه مقدمه و نتیجه گیری گنجانده شود، بخش های اصلی پیشنهاد شما به شرح زیر خواهد بود:
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه

پروپوزال چیه

اطلاعات پس زمینه ارائه می شود و موضوع معرفی می شود که ممکن است برای مخاطب آشنا باشد یا نباشد.
مهمترین بخش یک پروپوزال را می توانید در اینجا بیابید. بسیار مهم است که موضوع را برای مخاطبان خود توضیح دهید و همچنین توضیح دهید که چرا موضوع مهم است. ارائه حقایق، آمار و داستان هایی که برای مخاطبان جالب است معمولا توجه او را به خود جلب می کند.
به طور معمول، یک پیشنهاد برای حل یک مشکل نوشته می شود. مشکلی که برای آن راه حل ارائه می دهید باید در این مورد تاکید شود. شناخت مخاطبان به شما کمک می کند تا این پیشنهاد را برای آنها بازاریابی کنید.
2. پیشنهاد

پروپوزال چیه

توضیحی در مورد هدف در این بخش آمده است. آنچه را که در این بخش ارائه می دهید به طور خلاصه شرح دهید. اگر پیشنهاد شما کوتاه باشد، فقط به چند خط برای این بخش نیاز دارید. نحوه اجرای این استراتژی را در بخش دیگری شرح دهید.
3. برنامه اجرایی
آیا به روش خاصی پیشنهاد می دهید؟ از چه راه هایی ثابت می کنید که آمادگی خوبی برای صحبت با مخاطبان دارید؟ اجرای این پیشنهاد باید در اینجا به تفصیل بیان شود. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
علاوه بر این، باید مخاطبان خود را متقاعد کنید که بهترین فردی برای اجرای برنامه خود هستید. برای موفقیت در این کار، بر توانایی های خود تأکید کنید.
بجزئیات
همانطور که فرآیند پیاده سازی را توصیف می کنید، باید راهی پیدا کنید تا نشان دهید که کاملاً از آن آگاه هستید و در آن مهارت دارید.در عین حال، باید از خسته کردن مخاطبان با جزئیات بیش از حد خودداری کنید.
ص. پیش بینی
در نظر گرفتن موانع و مشکلات احتمالی از قبل تأثیر مثبتی دارد و به مخاطب نشان می دهد که تمام جوانب پیشنهاد خود را به دقت بررسی کرده اید.
4. عملی بودن

پروپوزال چیه

برای اینکه پیشنهاد شما عملی و قابل اجرا باشد، باید نشان دهید که هست. با استفاده از تجربیات قبلی می توانید تاکید کنید که این پروژه می تواند مشابه پروژه های قبلی انجام شود. اگر در این زمینه تجربه ندارید، به این فکر کنید که مخاطب شما چه چیزی می خواهد بشنود.
اگر مدیر شما نگران انجام به موقع کارها باشد، این استدلال که پیشنهاد شما بهره وری را بهبود می بخشد، می تواند متقاعد کننده باشد.
5. نتایج مورد انتظار
در اینجا توضیح دهید که چگونه پیشنهاد شما به اهداف خود می رسد. هدف از این بخش، تکرار مزایای پیشنهاد است، بنابراین ممکن است تکراری و کمی اضافی به نظر برسد. اصل پرونده شما باید در این بخش ارائه شود.
این قسمت را متفاوت از مزایای پروپوزال بنویسید.
6. منابع مورد نیاز

پروپوزال چیه

این قسمت علاوه بر تهیه آسان، نسبتاً سریع نیز هست. برای تکمیل پروپوزال خود به چه منابعی نیاز دارید؟ باید به منابع ملموس (کاغذ، کامپیوتر، پول و غیره) و همچنین منابع ناملموس مانند زمان توجه شود.
7. مقدمات انجام شده است
به مخاطبان خود بفهمانید که می دانید چه کاری انجام می دهید. آمادگی برای پذیرش (یا گرفتن نمره بالاتر، اگر تکلیف برای کلاس باشد) کلیدی است.
8. نتیجه گیری

پروپوزال چیه

در مقدمه خود به تاریخچه پیشنهاد اشاره کردید. با این حال، اگر در مقدمه ذکر نشده است، خلاصه ای از پیشینه پیشنهاد ارائه دهید. می توانید به طور خلاصه تمام بخش های قبلی از جمله پروپوزال، طرح اجرا و همه دلایل را خلاصه کنید.
9. منابع و مآخذ
در صورت امکان، منابع خود را در تحقیقات و مقالات ذکر کنید.
ویکی پدیا
utleystrategies
owlcation

دیدگاهتان را بنویسید